Jak sprawdzić wartość linków prowadzących do mojej strony?

Odpowiedź jest prosta! Przydatna tutaj będzie dobra analiza profilu linków. Nie wiesz na czym polega i jak ją wykonać? Zapraszamy do lektury.

Google ustalając, która strona ma być wyżej w wyszukiwarkach, bierze pod uwagę wiele czynników, a między innymi ilość linków prowadzących do strony. Wartościowe są jedynie zdrowe linki, które pochodzą z odpowiednich witryn.

Analiza profilu linków – narzędzia

Wartościowość oraz ilość linków prowadzących do naszej strony można sprawdzić, korzystając ze specjalnych narzędzi, jak narzędzia Google, Ahrefs lub Majestic SEO. Narzędzia Google są dostępne za darmo, pozostałe dwie opcje są płatne. Ahrefs pozwala sprawdzić linki do każdej strony internetowej, pod względem zarówno liczby, źródeł z których pochodzą i wielu innych kwestii. Majestic SEO należy do jednych z najbardziej popularnych płatnych narzędzi. Jest bardzo rozbudowany, daje wiele bardzo szczegółowych informacji o stronie, przez co jest przydatny zarówno dla osób zaawansowanych, jak i początkujących. Dowiedź się więcej o analizie profilu linków na stronie http://promotraffic.pl/analiza-profili-linkowania/

seo2

Specjaliści SEO zalecają korzystanie z kilku narzędzi do analizy profilu linków, ponieważ każde z nich jest inne. Warto przeanalizować większość stron, z których pochodzą linki, sprawdzając czy mają one wartościową treść, czy zostały stworzone ewidentnie tylko dla robota Google.

Co to jest filtr Google?

Nie dbając o zdrowy profil linków, można się spodziewać, że w pewnym momencie na naszą stronę zostanie nałożony filtr Google. Co to konkretnie jest? To pewnego rodzaju kara nakładana przez właściciela wyszukiwarki za prowadzenie działań niezgodnych z polityką Google i obowiązującym regulaminem.

Google może nałożyć na nas zarówno filtr, jak i ban. Choć wiele osób używa tych słów wymiennie, ponieważ są to określenia kar, to jednak występują między nimi pewne różnice, które warto poznać.

seo3

Filtr Google czy ban?

Filtr to kara, która obowiązuje przez konkretny czas i może zostać nałożona ręcznie przez pracownika Google lub automatycznie. Jej efektem jest obniżenie wyniku strony w wyszukiwarce o zazwyczaj kilkadziesiąt pozycji. Natomiast ban jest karą o zdecydowanie mocniejszym wydźwięku. Jest czymś ostatecznym, ponieważ doprowadza do tego, że serwis zostaje całkowicie wykluczony z indeksu wyszukiwarki, czyli nie będzie pojawiał się w jej wynikach. Fizycznie oczywiście istnieje. Jak można na niego wejść? Na przykład poprzez ręczne wpisanie adresu strony lub skorzystanie z innej wyszukiwarki.