Profesjonalny system ERP pozwala na kompleksowe kontrolowanie i zarządzanie różnymi zasobami i procesami w firmie. Dzięki niemu codzienna praca różnych działów w przedsiębiorstwie jest wydajniejsza, szybsza i łatwiejsza. Szczególnie polecanym oprogramowaniem tego typu jest Comarch ERP Optima. Dowiedz się, jakie możliwości oferuje system i co może dać Twojemu biznesowi.
Co to jest Comarch ERP Optima?
System Comarch ERP Optima to nowoczesne oprogramowanie ERP dedykowane małym i średnim przedsiębiorstwom o dowolnym profilu działalności. Zintegrowane rozwiązanie biznesowe pracujące na jednej bazie danych pozwala na szybką i sprawną wymianę informacji pomiędzy różnymi oddziałami i działami w przedsiębiorstwie. Narzędzie składa się z wielu modułów przeznaczonych do obsługi różnych działów w spółce. Zawiera m.in. moduły handlowe, dotyczące obsługi księgi podatkowej i handlowej, środków trwałych, a także bankowe, detaliczne oraz wiele innych.
Zastosowanie programu Comarch Optima
Ze względu na swe uniwersalne funkcje program Comarch ERP Optima znajduje zastosowanie w przedsiębiorstwach o średniej i małej wielkości. Dzięki praktycznym modułom oprogramowanie sprawdzi się w takich działach jak: sprzedaż, fakturowanie, kadry i płace czy księgowość. Nadaje się także do obsługi bardziej złożonych, skomplikowanych procesów biznesowych.
Integracja systemu ERP
Oprogramowanie Optima Comarch można integrować z innymi systemami, jak również rozbudowywać o nowe funkcjonalności, m.in. mechanizmy eksportu i importu, raporty oraz zestawienia. Narzędzie odpowiada na różne potrzeby klientów, co sprawia, że sprawdzi się w niemal każdej firmie.
Zaletą tego rozwiązania jest możliwość dodania do systemu gotowych funkcji, które poprawiają standardową użyteczność narzędzia. Do takich udogodnień należą m.in. opcja archiwizacji w iBard24, moduł Analizy Business Intelligence, platforma handlowa iMall24, internetowy sklep iSklep24 oraz wiele innych.
Comarch Optima dostępny w wersji SaaS
Praktyczne oprogramowanie Comarch ERP Optima jest dostępne także w modelu SaaS, czyli usługowym. Firmy zainteresowane wdrożeniem tego rozwiązania mogą więc zdecydować się na zakup licencji i instalację systemu w swoim przedsiębiorstwie, ewentualnie wynająć system w korzystnej cenie comiesięcznego abonamentu.
Obie możliwości mają zalety. W przypadku nabycia własnej licencji firma ponosi jedynie koszty roczne – na początku obejmujące pierwszy zakup licencji, a następnie dotyczące jej przedłużenia na kolejny rok. Rzecz jasna po każdym roku użytkowania można zrezygnować z dalszej subskrypcji.
Model usługowy wiąże się z kolei z brakiem kosztów początkowych, czyli związanych z nabyciem licencji. Przedsiębiorca dokonuje zamiast tego miesięcznych opłat abonamentowych za użytkowanie systemu. Nie musi więc jednorazowo wykładać większych sum pieniężnych. Zaletą tego rozwiązania jest także fakt, że przedsiębiorca nie musi dysponować infrastrukturą informatyczną, czyli np. serwerami, siecią, a także nie musi zatrudniać dedykowanego specjalisty. Niezbędne urządzenia i usługi zapewnia bowiem firma wynajmująca oprogramowanie.